Iskolaelőkészítő és képességfejlesztő foglalkozások Budaörsön
🌞 Iskolaelőkészítés Budaörsön a
Szivárvány fejlesztőben
egyéni vagy minicsoportos formában
🌞 DSZIT terápia a szenzoros feldolgozási nehézségek esetén
🌞 Tanulási nehézségek (olvasás, írás, számolás) vizsgálata és fejlesztés 1-4. osztályig
🌞 Úgy érzed, iskolás gyermekednek nehézsége van a tanulásban és szeretnéd kideríteni az okát?
🌞 Személyes szülői konzultáció
🌞 Szeretnéd nagycsoportos gyermeked játékosan felkészíteni az iskolás életre?
🌞 Kíváncsi vagy, mivel tudod segíteni fejlődését?
🌞 Úgy érzed, iskolás gyermekednek nehézsége van a tanulásban és szeretnéd kideríteni az okát?
AKTUÁLIS
⏰ Kezdés: 2023. szeptember közepétől.
🏠 Szivárvány Fejlesztő
(2040 Budaörs, Szivárvány u. 1.)
👧 👦 max. 5 gyermek részvételével, az egyéni odafigyelésért
📖 🎲✂️ sok-sok mesével, játékkal, közös alkotással
A jelentkezéshez és a részletekkel kapcsolatban írj nekem:
✉️ szia@grofroberta.hu
Az iskolaelőkészítő foglalkozás Nektek szól, ha szeretnéd, hogy:
✅ hogy Csemetéd erős alapokkal, magabiztosan kezdje az első osztályt
✅ könnyebb legyen az ÁTMENET az óvoda és az iskola világa között
✅ hogy belekóstoljon egy irányított foglalkozásba (jövőre ugye 4-5 lesz/nap)
✅ hogy fejlődjön a finommotorikája, ábrázolókészsége, figyelme
✅ hogy megtapasztalja, milyen csapatjátékosként együtt dolgozni
✅ és bátran hozzá tudjon/merjen kezdeni egy feladat (akár feladatlap) megoldásához!
🙂 Mivel foglalkozunk az iskolaelőkészítőn? 🙂
Sok-sok játékos tapasztalatszerzéssel erősítjük meg a sikeres iskolakezdéshez szükséges képességeket!
többek között: mozgáskoordináció, testséma, figyelem, észlelés, emlékezet, szem-kéz-koordináció, finommotorika, “ovis matek” (számfogalom, mennyiségek, színek, formák ismerete), sorrendiség, beszédészlelés és beszédértés, kommunikáció, szókincs, hangtani tudatosság, gondolkodás, általános tájékozottság, tájékozódás térben – síkban – időben, irányok, feladattudat kialakítása, szociális készségek, együttműködés, kitartás, kudarctűrés
Mindezt úgy, hogy… Barangolunk a Meseerdőben, varázsolunk, belenyúlunk, megformázzuk, alkotunk, robotosat játszunk… mert legjobban #játszvatanulunk !
❌ A foglalkozások során nem tanulunk olvasni és írni! De előkészítjük, ami ehhez kell.
💡 A csoportba jelentkezéshez előzetes képességfelmérés szükséges, mert így lesz a foglalkozás a gyerekek számára a leghatékonyabb. (Erről részletes visszajelzést fogsz kapni!)
✅ 5. és 10. alkalom után szülőkonzultáció egyénileg, a Csemete fejlődéséről, haladásáról
✅ Zárt szülői FB csoport: Hogy tudd, mi az a papagájos játék 🙂 és mivel foglalkoztunk aznap. Hiszen a sulira hangolódásban EGYÜTT veszünk részt!
Keress bátran valamelyik elérhetőségemen,
+36 70 37 67 596
Miben tudok segíteni Neked?
Részletes képességfelmérés
Ismerd meg gyermeked tanuláshoz szükséges részképességeit és hogy miben van esetleg támogatásra szüksége.
Mini Suli iskolaelőkészítő foglalkozások
“Iskolásat játszunk”, közben a sikeres tanuláshoz szükséges ALAPOKAT erősítjük!
Képességfejlesztő foglalkozások
Építünk az erősségeire és együtt dolgozunk a tanulási nehézségek megelőzésén, legyűrésén.
Gyógypedagógus – fejlesztőpedagógusként nálam nem egy osztály, vagy csoport, hanem mindig egy gyermek áll a középpontban.
Foglalkozásaimon olyan érzelmileg biztonságos légkört igyekszem kialakítani, ahol a gyerekek megtapasztalhatják erősségeiket is. Ezáltal fejlődik az önbizalmuk és egyre inkább motiváltak lesznek hozzáfogni a számukra kihívást jelentő feladatokhoz is.
Ezért minden foglalkozást egy részletes képességfelmérés előz meg, hiszen ebből látom, mire van leginkább szüksége Gyermekednek. Ezt követően személyre szabott foglalkozást tervezek meg, ami során életkorához igazodva, játékosan erősítjük a tanuláshoz szükséges részképességeket.
Mindezt jó hangulatban, sok-sok izgalmas fejlesztő játék, eszköz és alapanyag változatos használatával. Egy 45 perces foglalkozáson legalább 7-8 különböző (de egymással összefüggő) játék kerül elő. Így a kicsik figyelme tovább fenntartható, egy-egy témát több irányból körbe tudunk járni, sikerélményhez jutnak.
Fontosnak tartom a jutalmazást, a pozitív megerősítést! Ezért mindig lehet gyűjteni a pecséteket, “beváltani” matricára, egyéb apróságokra. Úgy látom, a csemeték igen nagy becsben tartják ezeket, ami érthető is: hiszen megdolgoztak érte. 🙂
Játszva tanulunk
Sokféle izgalmas játék bevonva gyermeked, mozgás, alkotás 🙂
Folyamatos motivációval és pozitív megerősítéssel!
Egyéni odafigyelés
Olyan feladatokat kap, melyek személyre szabottan segítik képességei fejlődését, kibontakozását.
Jó hangulat, bizalom
Érzelmileg biztos légkörben, vidáman vagyunk együtt.
Bátran kérdezhet és elmondhatja a véleményét.
Folyamatos konzultáció
Természetes, hogy érdekel, mit és miért csinálunk a foglalkozásokon. Visszajelzést kapsz folyamatosan!
Vélemények
Ebben tudok segíteni
Az iskolakezdés mind a szülők, mind a gyerekek számára nagy kihívást jelent. Fontos, hogy minden olyan képesség a gyermekek birtokában legyen, ami segíti őket abban, hogy sikeresen megtanuljanak írni, olvasni, számolni. Azok a gyerekek, akik bizonytalanságokkal, hiányosságokkal kezdik az iskolát, az évek során egyre halmozhatják hátrányaikat.
Az iskolaelőkészítő foglalkozások során “játszva tanulunk”, eközben megerősödnek azok a készségek, amelyekre első osztályban fokozottan szükség lesz. A foglalkozás sorozat végére eljutunk oda, hogy az eddig az óvodai foglalkozásokat inkább elkerülő gyermekek is szívesen részt vesznek a feladatokban, tartósabban tudnak figyelni. Mozgásuk, finommozgásuk fejlődik, ceruzafogásuk és rajkészségük ügyesedik. Helyes sorrendben tudnak visszaemlékezni képekre, szavakra, történetekre. Meg tudják különbözteti a jobb és bal irányokat saját testükön, térben és a feladatlapokon. Ügyesen kifejezik magukat, szívesen mesélnek. Számolásuk, mennyiségfogalmuk biztosabbá válik.
Hasznos olvasnivaló a témában:
Iskolai előkészítő feladatok nagycsoportos óvodásoknak és szülőknek online
A kognitív, azaz megismerő funkciók 4 fontos területe rövifen a figyelem, megfigyelőképesség, érzékelés-észlelés, gondolkodás, emlékezet.
A képességfelmérést követően olyan személyre szabott foglalkozást alakítunk ki, ami során a gyermekek életkorához igazodva játékosan erősítjük meg a szükséges részképességeket. Mindezt sok izgalmas eszköz, fejlesztő játék, gyermeked érdeklődéséhez igazított játék használatával.
Célom, hogy a foglalkozásokon olyan légkört alakítsak ki, ahol a gyermekek feloldódnak, megnyílnak. Igyekszem olyan helyzetekbe hozni őket, melyek során lehetőségük nyílik megtapasztani erősségeiket is.
A foglalkozásokon a gyerekek (és utána a szülők is természetesen) folyamatos viszajelzést kapnak aktuális teljesítményükről, viselkedésükről, saját maguk is megosztják, miben érezték ügyesnek magukat, ill. miben kell még gyakorolniuk, ezáltal önértékelésük is fejlődik.
Ahogy közeledik az iskolakezdés, egyre többet gondolkodunk azon, hogyan fogja gyermekünk ezt a fontos mérföldkövet meglépni.
Nagycsoportos óvodásoknál fontos, hogy kialakuljanak és megszilárduljanak azok a részképességek, amelyek megalapozzák az olvasás, írás, számolás tanulását az iskolában.
Néhány példa: Tud-e gyermeked tartósabban figyelni egy játékra, kisebb feladatra? Szívesen old meg játékos fejtörőket? Megtalálja a hasonlóságokat és a különbségeket két vagy több dolog között? Gondolatait könnyen megfogalmazza? Ismeri és megnevezi a testrészeit? Végrehajt 2, 3 utasításból álló feladatot (pl. ugorj fel, tapsolj hármat és menj az ablakhoz)? Helyesen fogja a ceruzát? Ismeri a hét napjait, a hónapokat, évszakokat? Megkülönbözteti a jobb-bal irányokat? Hallja a különbséget hasonló hangzású szavak között (pl. gép-kép? doboz-toboz)?
Ha szeretnéd megismerni gyermeked kognitív képességeit, és hogy mire érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni a sikeres iskolakezdés érdekében, keress bizalommal!
- Kérdéseid merültek fel gyermeked fejlődésével kapcsolatban?
- Kicsit elveszettnek érzed magad a terápiák, fejlesztések között? Mire helyezd a hangsúlyt?
- Több helyen is voltatok már, sok “papírotok” is van, de mégsem állt össze a kép?
- Vagy csak szeretnél megbizonyosodni róla, hogy ez “belefér” az ő életkorában? Egyáltalán van szüksége fejlesztéstre?
Keress bizalommal, és együtt átnézzük a dokumentumokat, megbeszéljük, mi lehet a legjobb megoldás számotokra!
Biztos lehetsz benne, hogy azt el is fogom mondani, ha úgy látom, nincs szükség fejlesztő foglalkozásra! 🙂 Ha pedig nem én tudom a legmegfelelőbb támogatást nyújtani nektek, igyekszem segíteni megkeresni a kompetens szakembert.
Úgy látod, gyermekednek nehezen megy a számolás, írás, helyesírás? Gondja van az olvasással, és az olvasottak megértésével? Sokat gyakoroltok, de mégis lemarad társaihoz képest? Nem tudja követni a tanórákat? Folyamatos szenvedés a házi feladatok elkészítése és a verstanulás?
A felsoroltak hátterében sok esetben részképesség problémák állnak. Ez esetben az erőltetett gyakorlás csak ront a helyzeten… A sorozatos tanulási kudarcélmények miatt pedig magatartási problémák is könnyen kialakulhatnak.
A tanulási képességek szakszerű felmérésével kideríthetjük, mely terület gyengesége állhat a problémák mögött, ez után tudjuk megkeresni a megoldást és kialakítani a személyre szabott fejlesztési tervet.