Ismeritek az állatfigurás kekszet?
Én eddig csak a simával találkoztam, de most találtam kakaós változatot is belőle. 
A lányom mindig megfigyeli, rendezgeti, számolgatja az állatokat, amikor ilyet kap. Ezért arra gondoltam, miért ne játsszunk is egy kicsit vele, mielőtt megesszük? 🙂
Általában alapból jó beszélgetést lehet kezdeni az állatokról a gyerekekkel, mert mindenkinek van kedvence, valamilyen történet, mese biztosan eszükbe jut egyikről-másikról. Remekül lehet számlálgatni is őket (vegyenek ki X darabot, adjanak nekünk is többet/kevesebbet/ugyanannyit).

1. Párkereső 

 

Keressünk sima és kakaós párokat!
Néhány állatka nagyon hasonlít egymásra, ezért (szerencsére) 
  • alaposan meg kell nézni (vizuális figyelem) és 
  • megkülönböztetni (vizuális észlelés, differenciálás) őket, mielőtt 
  • párokba rendezzük (csoportalkotás+ a kivitelezéshez finommotorika) és elfogyaszjuk őket! 🙂 
parkereso

2. Gondoltam egy állatra

 

Barkochba-szerű  játék, ami fejleszti a logikus gondolkodást, beszédet. Játszhatjátok a szokásos módon: kérdésekkel és igen-nem válaszokkal.

Kérdezés nélkül is lehet, így sokkal könnyebb.

Például, azt mondod:

Gondoltam egy állatra. 4 lába van… ( közben félre kell tenni az összes madarat, amikre ez nem igaz)

vastag a bundája… (kizárjuk pl. a krokodilt és más “bundátlanokat”:)

brummog … Ez itt már nem nagyon lehet más, mint a medve! 

Próbáljanak meg a gyerekek is “gondolni”.  

3. Mi változott?

Figyelemfejlesztő játék.

Kiteszek a gyermek elé 4 állatot. Megkérem, hogy jól figyelje meg őket, majd csukja be a szemét. Közben egy figurát kicserélek. Vajon észreveszi, hogy mi változott meg?

  • Könnyebb verzió: pl. kakaósat teszel a simák közé.
  • Nehezítés: nem cserélsz ki egyet sem, hanem a sorrendjükön változtatsz.

4. Balra néz – jobbra néz 

Remekül szét lehet válogatni ezeket az állatokat aszerint, hogy jobbra vagy balra fordulnak! Az irányok felismerése sok gyereknek nehéz, de egy ilyen étel-játékkal kicsit ezt a képességet is megdolgoztathatjuk. 🙂
Kérd meg gyermeked, hogy válogassa szét őket, aszerint, hogy merre néznek az állatok!
Érdemes valamilyen vizuális támpontot adni ehhez: például rajzolj két nyilat, vagy a “hagyományos” szív-kéz szimbólumokat.

balra nez jobbra nez
  • Piros szív- bal oldal, ott dobog a szívünk,
  • kék kéz – jobb oldal, azzal fogunk kezet.
(Én szeretem a piros szívet felrajzolni a nagycsoportosok feladatlapjaira is a bal felső sarokba. Ilyenkor megbeszéljük, hogy ez azért van, mert mindig balról jobbra haladunk, az iskolások is így olvasnak. Nagyon aranyosan megtanulják hamar és így előbb-utóbb ez a haladási irány szokássá válik – ez nem lesz hátrány elsőben! 🙂

 

  • Lesz kakukktojás is, mert van olyan figura, ami előre néz, így egyik csoportba sem rakhatjuk. (Ezt nálunk közös megegyezéssel azonnal el kell fogyasztani wink ).

5. Titkos nyelven mondom 

 

Vegyél ki néhány kekszet (kezdésnek 4-5), és játsszatok kitalálósat! Az első szótagot mondd csak ki hangosan, ez alapján találja ki a gyerkőc, melyik állatra gondolsz.

pl. pa – papagáj, kro – krokodil, tek – teknős (a képen)
Ezzel – és úgy általában a szótagokra bontással, a szavak “letapsolásával” – fejleszted a gyerkőc fonológiai tudatosságát. Ez az olvasás tanulásához nagyon fontos lesz a későbbiekben.
titkos nyelven mondom

Ha az egyiket is kipróbáljátok,  elmondhatod, hogy ma is tettél valamit a jövőbeli sikeres tanulásért!

Gratulálok és jó étvágyat! 🙂